یک گروپ بیست نفری مخالفین به دولت پیوست
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

 

 

یک گروپ بیست نفری مخالفین به دولت پیوست

خبرنگار ذهین

شهر فراه (پژواک، 13دلو٩٠): باپيوستن گروپ ٢٠ نفری مخالفین مسلح در ولایت فراه، رقم پيوستگان به دولت ازآغاز سالروان تا کنون به يکصد و ده تن رسيد.   امیرمحمد ایوبی مسوول شورای صلح ولایت فراه به آژانس خبری پژواک گفت که این گروپ به سرکرده گی ملا نورالدین ، امروز (پنجشنبه- 13 دلو) بعد از شش سال؛ دست از مخالفت کشیده و با دولت یکجا شدند.

 به گفتۀ وی، گروپ متذکره؛ بتعداد ٢٠ میل سلاح مختلف النوع (جدید) بشمول کلاشینکوف، ماشیندار  و یازده تیر  را نیز به دولت تسلیم کردند.

 موصوف اظهار داشت که گروپ متذکره در نتیجه تلاشهاى ریاست امنیت ملی؛ از مربوطات ولسوالیهای بکواه، بالابلوک و گلستان با دولت یکجا شده اند.

 ملا نورالدین  سرکرده این گروپ به پژواک گفت :«وقتی که فامیدم که خواسته های  پاکستان در مورد تخریب  و حریق کردن مکاتب و دیگر اماکن عام المنفعه از طریق ما اجراء میشود، در آن دشمنی پاکستان نسبت به کشور ماست و کارهای طالبان غیرقانونی است، تصمیم گرفتم تا با دولت یکجا شوم.»

 او که خودش از ولسوالی بکواه است، میگوید که دولت در قسمت تطبیق پروژه های انکشافی در منطقه شان کمتر توجه کرده است و باید از این به بعد توجه بیشتر صورت گیرد. وی همچنان گفت که آماده اند تا در صورت همکاری دولت، در چوکات نیروهای امنیتی، تامین امنیت منطقه شان را به عهده بگیرند.

تورن جنرال عبدالحمید بلخی رئیس امنیت ملی ولایت فراه در محفلی بزرگی که به اشتراک مقامات دولتی و فعالین جامعه مدنی صحبت میکرد، گفت که از مدتی بدینسو با بیست گروپ مختلف مخالفان دولت گفتگو ها جریان دارد که پیوستن این افراد، چهار گروه مخالف دولت تسلیم شده اند.

بلخی افزود: "با شانزده گروه دیگر نیز گفتگوها جریان دارد که بزودی با دولت خواهند پیوست."

بلخی همچنان گفت که با پیوستن تمام این گروپ ها، کمترمخالف دولت در این ولایت باقی خواهند ماند و این خود باعث تأمین امینت ولایت فراه میگردد.

در جریان محفلی که بمناسبت پیوستن این گروه مخالین با دولت در مقر ریاست امنیت ملی فراه ترتیب یافته بود، توسط اهداء تقدیرنامه های از طرف کمیته ولایتی صلح و شورای اجتماعی مجاهدین ولایت فراه از کارکردهای رئیس امنیت ملی فراه قدردانی صورت گرفت.

یک متنفذ قومی ولسوالی بکواه که نخواست نامش افشاء گردد، به پژواک گفت که اکثر ناامنی های که در منطقه شان صورت میگرفت توسط این افراد براه انداخته میشد. وی امیدوار است که با پیوستن این گروپ طالبان، امنیت منطقه شان تقویت یابد.

 گفتنی است که بتاریخ 26 جدی سالروان نیز یک گروه بیست نفری مخالین دولت به پروسه صلح پیوستند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب